Hoor de wind waait door de bomen, zelfs hier in huis daar waait de wind.

Hoor de wind waait door de bomen, zelfs hier in huis daar waait de wind.

Zal wel niet helemaal kloppen maar dat regeltje erachteraan, dat dan weer wel. Zal die goede Sint wel komen etc.

Als Goedheiligman moet ik deze teksten kunnen dromen maar dat doe ik niet. Daar heb je kinderen voor die dat vooral hard en luidkeels willen zingen en met een beetje mimik en playbacken denkt al gauw de hele wereld dat ik die liedjes uit mijn hoofd ken.

Vandaag is de dag des Heeren, mijn dag waarop ik in Nederland en daarbuiten iedereen van cadeaux voorzie. Dravend op mijn paardje voorzien van culterele pieten speel ik iets klaar wat de nationale posterijen in 2 weken voor de kerst niet lukt. Nee, ik werk niet met track & trace codes of andere bestelnummers. Nee ons werk werkt met normaal gezond verstand.

Buiten begint het zachtjes te waaien, eigenlijk steeds harder. Iedereen is onrustig want dit weer zat geen mens op te wachten. Ik zeker niet dat kunt u zich wel voorstellen. Ergens, hoog in het noorden is het code oranje en gaan sluizen en waterpoorten dicht uit angst voor watervloed en storm. Ach ach, zal iemand een medeleven met mij hebben want code oranje noem ik toch een waar horrorscenario.

Als het al lukt om met je schimmel op het dak te komen, moet je ook nog oppassen dat je door
een windvlaag krachtje 8 er niet direct weer afdondert. En geloof met zo'n paard kun je een hele smak maken. En iedereen maar denken dat je รจรจn schimmel op je boot meeneemt. Ik zal mij daar gek zijn, mijn concurrent heeft tenslotte ook een stal vol rendieren tot zijn beschikking. Besides zo'n paard heeft ook niet altijd zijn dag, het zal niet de eerste keer zijn dat hij zich niet laat bestijgen door iemand die dan ook nog zo'n mantel en staf bij zich heeft.

Vroeger waren die daken plat en kon je makkelijk van dak naar dak springen maar die tijden zijn voorbij temeer daar die grote cadeaux via de voordeur en niet door een schoorsteen gaan. En geloof mij, ook ik wordt een dagje ouder en sta soms bij een schoorsteen met een deksel en probeer daar Furby maar eens doorheen te murwen.

Geruchten hebben mij bereikt dat er volgend jaar een nieuwe verzetsbeweging op gang komt, die iets tegen mijn mantel heeft en dat de kleur rood teveel neigt richting de SP en dat ik gesponsord wordt door sociale partijen. (wat eigenlijk wel weer waar is maar dat is besides the point). Dan staan er mensen op die willen dat je in het blauw ga want zwart is natuurlijk een verboden kleur. Wit is uitgesloten want dat ziet er niet uit op zo'n schimmel tenzij ik de schimmels rood laten schilderen door een stalpiet maar dan krijg ik het vast weer aan de stok met Thieme en haar cornuiten.

Zucht, de wind is nog harder gaan waaien. Ik ga mijn mijterbandje aanschroeven en klaar maken voor het heerlijk avondje,

Ik wens jullie allemaal veel plezier op jullie pakjesavond, in welke samenstelling danook.


Reacties

Populaire posts