24 November 2014.
Vandaag is het maandag.., dag een van een week van zeven (deel 1)

Iedereen heeft goede voornemens, meestal beginnen die de laatste dagen van het oude jaar. Je kunt er vast over nadenken want het aftellen gaat eind deze week beginnen. Dan begint ook het aftellen voordat je de eerste kerstkaart in de bus krijgt; dat de overbuurman zijn kerstboom op het balkon plant en dat die oudere dame, aan het eind van de straat, haar balkon voorziet van kerstverlichting.

Het lijkt mij wel een goed moment, om dat nu te gaan doen. Om nu te besluiten dat je iets hebt besloten wat je vanaf vandaag gaat doen. Dus ga ik iedere dag mijn status updaten. Iedere dag, 7 dagen lang, iets schrijven. Positief, vooruit kijkend en het hoeft per saldo niet iets vrolijk te zijn. Leven is tenslotte niet iedere dag vrolijk en gezellig. Het zou wel leuk zijn maar zo is het leven nou eenmaal niet.

Vandaag was ik de volkstuin van Froebel Hij is het hele weekend bezig geweest met het verhuizen van hun tuinhuisje. Nou was de omschrijving die ik daarvan kreeg de laatste weken nogal vaag en het verhaal was dat er plek voor een paar wijnglazen en tuinmateriaal zou zijn, de ramen die zouden ze verplaatsen naar de zijkant. Al met al, was ik er vanuit gegaan dat het klein tuinhuisje zou zijn. Gisteren heeft Froebel en Eddy het huisje dus verplaatst en vandaag was Froebel toch naar de tuin gegaan, om het af te ronden, Wij zouden gaan wandelen (inderdaad met dit mooie weer) maar om een uur was ie nog niet terug en ik kreeg whatsapps of ik zijn brood kwam brengen. Dus ik er heen, waarom ook niet, op de fiets. Daar stond ik in de volkstuin, het huisje bleek niet klein maar enorm groot te zijn.


Met dubbele deuren, een raam aan zijkant die uitkijkt over de tuin met een regenpijp aan de zijkant om het regenwater op te vangen. Binnen stond een bank, er waren meerdere planken, er was zelfs een soort aanrechtblad met een wasbak (zonder water dan). Was eigenlijk paf want dit had ik helemaal niet verwacht. Met het terras wat er voor komt te liggen, krijgt het tuinieren komend jaar een andere dimensie. Kan dan meegaan en mij met een goed boek op de bank gaan zitten, glaasje wijn erbij en mocht je denken, waarom niet helpen in de tuin? Wel, ik ben niet zo goed met planten en zo, ik heb andere kwaliteiten. Het mooie van die gedachte is dat je eigenlijk terug naar de natuur gaat. Er is daar immers geen stroom dus je kunt echt afsluiten van de wereld om je heen. Want zelfs je mobiel geeft soms wel maar meestal geen 3 of 4G signaal. Lijkt mij een mooie gedachte voor het komend jaar

Reacties

Populaire posts