Inspirerend gesprek

Ik had vanavond een inspirerend gesprek. Laat ik het zo noemen want er inhoudelijk over hebben zou weer afbreuk aan het gesprek doen. Inspirerend omdat ik eigenlijk niet goed wist wat ik met het onderwerp wil en wat de juiste route is om te nemen. Ik had eerder zo'n verhelderend gesprek met iemand die ik voorheen ook nog niet eerder gesproken had, ook dat gesprek creëerde een opening in het helderder denken en zaken in ander perspectief te zien.  Ik heb het gevoel dat dit een moeilijke blog gaat worden. Heb daarom een Darjeeling thee gezet, ook om iets te hebben om aan op te warmen, op deze wat koude avond.

Oorspronkelijk zou ik vanavond een nieuwjaarsborrel hebben van D66 in de stad. In een café, niet zo heel ver hier vandaan, eigenlijk om de hoek. De borrel was samen met andere afdelingen uit de directe omgeving. Toen ik bij het café was, zag het er van buiten druk uit, vol met mensen. Als ik ergens niet van houd, dan is het een café in te gaan waar men dicht op elkaar staat, volgepakt zeg maar. Ik liep door en besloot tot een rondje door de stad te gaan, ergens tot aan het station en terug. Frisse neus halen, een neus die later eerder bevroren leek want het voelt buiten koud aan.

Bij het station liep ik iemand tegen het lijf die ik ken vanuit de partij. Wij hadden elkaar nog nooit echt eerder gesproken, alleen gezien. Met hem had ik verhelderend gesprek over zijn politieke ambities maar ook zijn beweegredenen om voor bepaalde zaken te kiezen. Hij doet veel, op verschillende gebieden en is breed bezig op politiek vlak,

Heb beloofd niet zijn naam te noemen maar dat is best moeilijk want hetgeen mij inspireerde heeft te maken hoe hij een en ander heeft gedaan. Hoe hij doelen heeft gehaald en hoe hij met bepaalde zaken omgaat en hoe je uit toch iets vervelends, iets positief kan halen.

Ik geef eerlijk toe, dat ik over hem tot nog niet heel lang geleden, anders dacht. Maar dat was meer uit mijn positie als iemand die observeert. Ik kwam er door een artikel en research naar aanleiding van dat artikel, achter wat zijn drijfveren zijn, wat hem politiek beweegt en dat hij veel meer in zijn mars heeft dan alleen iets op gemeentelijk niveau. Ik gaf aan dat ik meer iemand ben die achter de schermen werkt en daar op partij niveau nog niet echt mijn draai in heb gevonden. Zijn antwoord was voor mij eerder iets inspirerend, iets om verder mee te gaan.

Het gaf een mooie gedachte aan de avond, leverde toch een zeker D66 gevoel op.

Reacties

Populaire posts