7 Dagen lang iedere dag een blog: Dinsdag

Het klonk leuk maar helaas de tijd haalt je in, iedere dag een blog schrijven is niet mogelijk. Daar ontbreekt de tijd voor en het warme weer speelt verlet om 's avonds op de bank een blog te tikken, te warm in huis. Ons huis is tijdens deze hitte een ware sauna zo warm. Overdag zorgt de zon dat het hier warmer en warmer wordt en 's avond proberen wij de hitte te verdrijven hetgeen sinds kort niet echt meer lukt. Wij hebben daar windkracht 5 voor nodig want er staat hier in de stad nauwelijks wind, het koelt in de avonduren niet tot nauwelijks af. Het nadeel van wonen in een binnenstad.

Gisteren de koelte van een bioscoop opgezocht en het Natlab is dan 's avonds een mooie invulling. Daar denken steeds meer mensen hetzelfde over want de filmzaal zat behoorlijk vol. Ik had mij als enigste op de 2e rij genesteld. Bioscoop is leuk, hoog zitten is prettig maar met dit weer moeten er geen mensen direct naast mij gaan zitten, dan vind ik te warm en ik kan dan niet mijn benen kwijt. De gemiddelde film duurt namelijk 2 uur, gisteren 2 en 10 minuten en dan wil ik niet krap zitten. Voordeel van rij 2 was ruimte zat, het nadeel was dat het scherm en de film wel heel dichtbij zijn. Bijna te dicht want je moet er in het begin echt aan wennen maar even later zit je dan wel in de film.

Phantom Thread heette de film en draaide in het Natlab Zomerfestival. Wederom een cultfilm te noemen want het was toch wel een ode aan de kleding en een modehuis die het ontwerpt en uitvoert. Vanaf het begin had ik een soort gevoel van een rendez-vous met een modeserie uit de jaren 90 die destijds in de jaren 20 speelde, House of Elliot. In de 2e openingsscene kwam actrice Gina McKee voorbij, Zij speelde een gravin die haar baljurk kwam halen en o zo blij was met het ontwerp van het 
Huis van Woodstock. Actrice Gina McKee lijkt niet ouder te zijn geworden en ik vond het vroeger al een knappe actrice. Ze speelde destijds in de serie Forsyth Saga in de rol van Irene Forsyth en alle films die ik sindsdien van haar zag, is ze altijd weer een verschijning. Helaas was haar filmrol deze kort en krachtig maar wel leuk om te zien. De film laat de wereld van een modehuis herleven en de ontwerpen zijn prachtig. Dat de film in de prijzen is gevallen kwam wellicht ook door het mooie acteerwerk van Daniel Day-Lewis en Lesley Manville.

De wandeling heen viel zwaar tegen omdat er nauwelijks wind stond en de warme deken buiten nog zwaarder aanvoelde. Merk wel dat ik voor dit hele warme niet gemaakt ben en dus in mijn zomervakantie niet per definitie naar landen ga met deze temperaturen. Het fijne van Nederland is dan toch wel dat na de film, tegen tienen 's avonds het op Strijp S heerlijk afgekoeld was en dat je van het frisse buitengebied terug mag wandelen naar de warme binnenstad. Iets minder prettig maar wij overleven het wel.


Reacties

Populaire posts