7 Dagen lang iedere dag een blog: Vrijdag

Welkom op het aardse leven van de stad Eindhoven, de stad in het zuiden van Nederland waar het bruist van studenten, design, Philips-geschiedenis en Internationals. Vanaf gisteren konden wij daar een bijna actuele primeur aan toevoegen: regen!

Toen een van mijn buren mij appte of ik haar kussens van haar terras wilde halen en het regenscherm wilde inklappen omdat het zou gaan regenen volgens haar app, antwoordde ik bijna terug of ze zich in stad had vergist. Toch maar gedaan en van alles naar binnengehaald. Inderdaad trok het rond half negen dicht, kwam er een wind opzetten, nokte onze Elvis naar binnen en leek het alleen bij wolken te blijven. Om negen uur kwamen de verlossende druppels en regende het redelijk stevig zeg maar. Kort en krachtig dat dan weer wel maar de stoep zag vannacht nog steeds een beetje nat. Voor de natuur was het te weinig, ik vermoed dat het voor de parken van Eindhoven ook maar een druppel was op een gloeiende plaat.

Wij hadden vandaag dan wel weer een zinderende dag met temperaturen van 30 graden en een wolkeloze hemel. Normaal zou ik dat in de zomer niet zo erg vinden maar weken aan een stuk, terwijl je iedere dag gewoon naar je werk moet, niet in de buurt van zee woont, vind ik het een stukje minder. Het lijkt erop dat de Oostenrijkers ons normale weer hebben en wij dat van hun. Deze temperaturen ben ik eerder gewend als wij in Karinthiƫ zijn, niet thuis. Maar wij gaan niet klagen, het weer heeft ook zijn voordelen, een bezoekje aan het filmhuis is heel verfrissend, in de filmzaal is het beter te toeven en vooral heerlijk koel.

Zoals ieder wens een verslaving heeft maar die het liefste ontkent, ben ik zot op chocolade. Helaas mag ik niet alle soorten hebben en moet ik ernstig rekening houden met mijn notenallergie, Veel chocolade in de winkel worden met noten gemaakt of hebben daar duidelijk sporen van. Ben sinds een paar weken weer bezig om mijn gewichtsmassa te verlagen, populair afvallen genoemd en daar past een chocolade verslaving niet echt in, Dus heb ik daar een maatregel tegen genomen, wij doen matigen en zelfs dagen zonder chocolade. Bovendien eet ik alleen puur en als het kan max 72%, dat maakt het cirkeltje van mogelijkheden al een stuk kleiner.


Maar goed, maandag naar de film en ik vind een stukje chocolade tijdens de film zalig. Dus spurtte ik kort van tevoren een supermarkt binnen, greep mijn vaste merk (herkenbaar aan het logo), ging via de scankassa en hield even in. De prijs was bijna 15 cent meer als normaal, de schoften dacht ik nog. Bedenkend dat ik ze een PM via Twitter of FB ga sturen om te zeggen dat het absurd is dat hun ene supermarkt andere prijzen heeft dan de andere, zat ik even later in de koele filmzaal. Bovenaan rechts naast een tafeltje, de enigste positie in het hele pand,  had mijn chocolade al in stukjes gebroken en naast mij gelegd. Toen ik na 15 minuten een stukje nam, smaakte hij anders dan normaal. Ik bleek in de heath-of-the-moment een koffiesmaak te hebben genomen, daarom was hij duurder. God straft onmiddellijk als wij iets doen wat wij eigenlijk niet moeten doen, zeg maar.

Op naar dag 2.





Reacties

Populaire posts