Happy End

De eerste 24 uur zijn verstreken sinds mijn belofte aan mijzelf om mijn blog voor 7 dagen te reactiveren. Ik zal mensen met hun voorletter aangeven en niet met hun naam.
Het gebeurt mij niet vaak of eigenlijk nooit maar ik ben gisteren tijdens een film in de bioscoop in slaap gevallen. De film vond ik in mijn beleving dermate saai en onduidelijk dat ik mij binnen een half uur afvroeg of opstaan en weggaan een optie zou kunnen zijn. Nou was ik met mijn vriendin R. en zomaar opstaan zou raar zijn. Het scenario was nog niet eerder aanbod gekomen, wij hebben er nog niet eerder over gesproken. Zij probeerde de film te volgen terwijl ik het grootste deel van de 110 min van Happy End sliep. Wel tussendoor wakker schieten en daardoor flarden meekrijgen, het maakte de indruk van de film er niet beter op. Ik was jaloers op het koppel dat na 30 min wel op stond en met duidelijke klik van de deur en tas onder de arm. Een deel van de zaal, die dat wellicht ook overwoog, beteuterd achterlatend. Daar zaten wij dan hoog in de zaal, meestal wel een lekkere plek maar gisteren even niet. Zou de rest, de film echt hebben gevolgd of ook hebben gedacht , “waar ben ik hier verzeild geraakt” en hoe kom ik gênant vrij weer weg. Een film zou het net iets makkelijker moeten maken dan bijvoorbeeld een theatervoorstelling om de zaal voortijdig te verlaten. Kan ook zijn, dat er zijn die denken zonde van mijn geld of die zich solidair met de rest verklaren en blijven zitten. De film zelf zal ik niet aanbevelen maar dat begreep je zeker al. Er moet een film op plek 20 van mijn #filmtop20 eindigen, sinds gisteren kan de film vanaf vandaag maximaal op plek 19 eindigen .
Vandaag proef gereden met een nieuwe 2e heilige koe voor Fröbl en waar ik af en toe ook in moet passen. Hij wilde binnen 24 uur terug voor een proefrit hetgeen voor mij wel een teken was, dat ik wellicht beter even meekan gaan. Het wordt zeg maar een soort heilig kalf, wel op voor 4 wielen maar die tijdloos jong blijft zeg maar. Ik pas er in maar alleen met mate en de rit moet niet eeuwig duren want dat ga ik niet trekken. Fröbl heeft serieuze belangstelling zoals u zult begrijpen , ik pas er in en het heilige kalf komt serieus dichterbij
De eerste kerstmarkt heb ik achter mij , die is standaard in November en niet in December. De Finse variant in de havenstad Rotjeknor ga ik al jaren heen maar niet ieder jaar. Met onze Finse reis een paar maanden geleden nog in mijn achterhoofd, was even de Noordelijke sferen opsnuiven wellicht een leuk idee. Met de nadruk op wellicht want het wordt steeds duurder en rustiger op deze markt. Het is dat de combinatie met de stad en zijn mensen wij wel aanspreekt,het buffet met al zijn tarwerijke producten (vehna genoemd) gaat aan mij voorbij en ik miste vooral gezelligheid in zekere zin . Heb wel een hele leuke adventskalender gescoord, collega S. gaat jaloers worden.
Kortom, de spits is afgebeten, dag 1 staat er op

Reacties

Populaire posts